Zamknij

Outsourcing usług IT ? czym jest help desk?

20:12, 27.04.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 20:13, 27.04.2018
Skomentuj Fot. Materiały partnera Fot. Materiały partnera

Na rynku pojawia się coraz więcej małych przedsiębiorców, którzy chcą wybić się wśród konkurencji. Dlatego często ograniczają zatrudnienie, aby móc skupić się na samodzielnym rozwoju firmy. Jednak oszczędzanie na niektórych czynnościach, które muszą być wykonane w firmie nie jest dobrym pomysłem, gdyż może niekorzystnie wpłynąć na działanie firmy. Część z czynności, których nie można wykonać samodzielnie np. z uwagi na brak czasu czy wystarczających kompetencji, można zlecić firmie zewnętrznej, która wykona to sprawnie i niższym kosztem niż w przypadku zatrudnienia na stałe jednego ze specjalistów. Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing i na które usługi warto zwrócić swoją uwagę?

Dlaczego warto wybrać outsourcing?

Zalety outsourcingu docenił już Henry Ford w latach dwudziestych ubiegłego wieku. Ten innowator branży przemysłu motoryzacyjnego miał powiedzieć, że jeżeli firmie nie opłaca się robić czegoś samodzielnie, o wiele lepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego podmiotom zewnętrznym, które zrobią to szybciej, taniej i lepiej.

Już samo to stwierdzenie mówi wiele o istocie outsourcingu i jego zaletach. Decydując się na takie rozwiązanie przedsiębiorca oszczędza czas, szczególnie jeśli musiałby udać się na kursy czy szkolenia, by móc bez problemu wykonywać konkretne zadania. Oszczędzane są także pieniądze. Jednorazowe lub nawet długotrwałe zlecenie będzie o wiele mniej kosztowne szczególnie na zasadzie B2B, niż zatrudnianie na stałe jednego czy kilku specjalistów i zakup sprzętu oraz oprogramowania dla nich.

Decydując się na outsourcing i współpracę z dobrą firmą zewnętrzną mamy gwarancję uzyskania usług najwyższej jakości.

Jakie usługi najczęściej zleca się w ramach outsourcingu?

W ramach outsourcingu można zlecić najróżniejsze usługi. Najczęściej są to takie usługi jak: poszukiwanie odpowiednich kandydatów do pracy w firmie na wybranym stanowisku, usługi księgowe, a także usługi z szeroko rozumianego IT. Jeżeli chodzi o usługi IT to jedną z ciekawszych opcji jest tak zwany help desk, czyli zdalna pomoc dla pracowników firmy, którzy pracują przy komputerach. Taką usługę oferuje między innymi symbiozait.pl.

Oprócz udzielania zdalnej pomocy, w ramach outsourcingu IT można zlecić o wiele więcej usług, np. wdrożenie nowego systemu dla pracowników czy konsultować się w sprawach zakupu nowego sprzętu i programów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%